værd at vide – rene linjer
Afbud skal meldes hurtigst muligt, dog senest inden kl. 8 på behandlingsdagen.
Ved afbud senere end det opkræves gebyr svarende til normalbehandling: 200 kr.
Udeblivelse takseres til samme beløb. Afbud kan ske på telefon eller sms. Mail læses først ved arbejdsdagens slutning.
Betaling:
Vi modtager helst Mobilepay, alternativt Dankort.
Kontanter modtages kun som aftalte penge.
3 Muligheder for tilskud:
Medlemmer af sygeforsikringen ”Danmark” kan opnå tilskud til behandlingerne.
Pensionister kan via kommunens helbredstillæg, også kaldet medicinkortet, ligeledes opnå tilskud til behandling.
Betaling gennem arbejdsgivers eller privat sygeforsikring.
Sygesikring Danmark
Medlemskab af Sygeforsikringen Danmark giver tilskud uanset henvisning eller ej. Du får op til 50% refusion. Vi indberetter til dem, hvis du har oplyst os om medlemskab.
De behandlingsformer, vi giver tilskud til, skal være omfattet af overenskomsten mellem regionerne og Danske Fysioterapeuter. Dette gælder også tilskud til midlertidige ydelser.
Vi giver tilskud, når
1. der er indikation for fysioterapeutisk behandling,
2. der er foretaget journalnotater på de enkelte patienter,
3. patienterne har symptomer eller funktionsnedsættelse, der hæmmer dem, og
4. der ikke er tale om rasktræning eller primær forebyggelse.
Læs mere på: https://www.sygeforsikring.dk/tilskud/fysioterapi
Forsikring:
Har du bevilling på behandling fra en forsikring, kan vi afregne direkte med disse, hvis du medbringer kopi (som print) af din bevilling. Kun behandling der falder indenfor aftalte kropsdel, antal og tidsrum er dækket heraf. Efterregulering kan ikke finde sted.
Har du helbredstillæg fra kommunen medbring da skriftligt bevis på dette, så afregner vi dette direkte med kommunen.
GDPR
Vi behandler og opbevarer dine personoplysninger i forbindelse med behandling og træning . Vi har som behandlere journalføringspligt og noterer derfor helbreds oplysninger som er vigtige for din behandling.
Dine data registreres og anvendes til registrering og fakturering hos Region Syddanmark og Sygeforsikring Danmark samt evt. forsikringsselskaber. Oplysninger videregives kun ved samtykke.
Vi sørger for at dine data opbevares sikkert i vores datagodkendte system EasyMe og vi anvender udelukkende informationerne til formålet.
Dine data kan til enhver tid slettes, hvis det ønskes og ellers slettes de automatisk, når du har været inaktiv i 5 år.
Patientsikkerhed
Vi går op i vores patienters sikkerhed, hvorfor du er meget velkommen til at gøre os opmærksomme på, hvis du mener at vi har lavet en fejl.
Opstår der en såkaldt utilsigtet hændelse må du meget gerne informere herom.
Du kan læse mere om utilsigtede hændelser i pjecen ”Hjælp os med at blive endnu bedre”:
Du eller dine pårørende kan vælge selv at indberette en utilsigtet hændelse til Styrelsen for Patientsikkerhed på:
https://stps.dk/da/rapporter-en-utilsigtet-haendelse
Hvis du mener at du er blevet direkte fejlbehandlet vil vi opfordre dig til at kontakte os.
Du har også mulighed for at klage over behandlingen til Styrelsen for Patientklager på:
Er du blevet påført en skade i forbindelse med undersøgelse eller behandling kan der være tale om en patientskade, som du kan søge erstatning for hos Patienterstatningen på:
Adgang til egen journal
Du har ret til at se din egen journal.
Af sikkerhedsmæssige årsager kan du ikke få tilsendt dine journaloplysninger via e-mail, men vi kan udlevere en journaludskrift til dig.
Hvis du mener, at vi har registreret forkerte oplysninger om dig, har du ret til at få dem ændret.
Vi må ikke slette oplysninger i din journal, men hvis du mener, at der er en fejl i journalen, kan du bede os om at lave en tilføjelse med dine bemærkninger.
1. Hvilke oplysninger behandler vi?
I forbindelse med din behandling på klinikken noterer vi oplysninger om dine helbredsmæssige forhold til brug for den journalførelse, som vi efter sundhedslovgivningen har pligt til at foretage. De nærmere regler findes i autorisationslovens kapitel 6 og journalbekendtgørelsen (bkg. nr. 1090 af 28. juli 2016 om 1090 om autoriserede sundhedspersoners patientjournaler).
Udover de helbredsoplysninger vi selv noterer om dig, kan vi modtage helbredsoplysninger om dig fra andre sundhedspersoner, f.eks. din læge, efter reglerne i sundhedslovens kapitel 9.
Oplysningerne anvendes til brug for en god og sikker behandling af dig og de administrative funktioner, der er forbundet hermed.
Vi har pligt til at opbevare dine oplysninger sikkert og fortroligt.
Vi kan også registrere andre oplysninger om dig til brug for afregningsformål. Disse oplysninger noteres med hjemmel i databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b og f [indtil 25. maj 2018: persondatalovens § 6, stk. 1, nr. 2 og nr. 7].
[Vi kan også anvende dine kontaktoplysninger til brug for udsendelse af nyhedsbreve eller andre markedsføringsmæssige tiltag. I så fald indhenter vi først dit samtykke. Denne anvendelse sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra a [indtil 25. maj 2018: persondatalovens § 6, stk. 1, nr. 1].]
2. Videregivelse af oplysninger
Efter sundhedsloven har vi tavshedspligt om dine helbredsmæssige og andre følsomme forhold, men hvis det er nødvendigt, kan vi udveksle dine helbredsoplysninger internt blandt vort personale.
Videregivelse af helbredsoplysninger uden for klinikken må som udgangspunkt kun ske med dit samtykke. I særlige tilfælde kan der efter reglerne i sundhedsloven ske videregivelse uden samtykke. Det vil typisk være til andre sundhedspersoner, f.eks. din egen læge. De nærmere regler herom findes i sundhedslovens kapitel 9.
De oplysninger vi har registreret til brug for afregningsformål, udveksles med betalingsformidlere i det omfang, det er nødvendigt for at gennemføre betalingerne. Hvis din behandling helt eller delvist betales af andre end dig selv, f.eks. af din region eller af et forsikringsselskab, vil vi også videregive oplysninger om behandlingen til den, der skal betale.
4. Hvor længe opbevares oplysningerne?
Din journal opbevares i det tidsrum, der er fastlagt af Styrelsen for Patientsikkerhed. Det gældende tidsrum er 5 år fra det seneste notat i journalen, jf. journalbekendtgørelsens § 15, stk. 2. I særlige tilfælde kan journalen opbevares længere.
Oplysninger til brug for afregningsformål opbevares så længe, det er nødvendigt af hensyn til afregning og bogføring.
- Dine rettigheder vedrørende oplysningerne
Du kan få indsigt i hvilke oplysninger, vi har registeret om dig, ved at kontakte os. Efter autorisationslovens § 24 må vi ikke slette oplysninger i din journal, men hvis du mener, at der er fejl i journalen, kan du bede om, at der laves en tilføjelse.
For oplysninger, der ikke er omfattet af patientjournalen, har du har ret til at få rettet eller slettet ukorrekte oplysninger. Du har også ret til at bede os om at ophøre med at behandle sådanne oplysninger om dig.
- Klage
Klager over vores behandling af dine personoplysninger kan indgives til Datatilsynet, Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K. Du kan finde nærmere oplysninger om Datatilsynet på www.datatilsynet.dk
Tilsyn med reglerne i sundhedslovgivningen føres af Styrelsen for Patientsikkerhed. Du kan findes styrelsens kontaktoplysninger på www.stps.dk
Adresse
Jernbanevej 6A
6240 Løgumkloster
Kontakt
T: +45 61 72 11 47
E: cn@cnfys.dk
W: cnfys.dk
Åbningstider
Man-fredag 08.00-16.00
©2021 · cnfys.dk · E-mail: cn@cnfys.dk · Tlf.:+45 61 72 11 47